some_text

Dins del Congrés Internacional d’Educació i Diversitat celebrat a Terol del 10 al 12 d’abril del 2024, s’ha presentat un simposi liderat per part del grup de recerca GR-ASE, que porta per títol “Escola i famílies d’origen estranger: reptes i pràctiques d’èxit”, dins del tema d’interès Escola, família i comunitat, i diverses comunicacions que pretenen difondre i debatre els resultats de diversos projectes nacionals i europeus liderats.
Especialment si han presentat els resultats de tres investigacions realitzades, recentment, en les quals han participat diverses universitats i centres educatius d’Espanya i de la Unió Europea. Metodològicament s’ha utilitzat anàlisi de documentació i de legislació, metodologia quantitativa (enquestes) i qualitativa (etnografies, entrevistes semiestructurades, grups de discussió, investigació-acció) al voltant de l’eix de la implicació de les famílies d’origen estranger en l’educació dels seus fills i filles.
00d5ce63-64cd-4c78-828a-f5eb58985ba3

Read More

Núria Llevot i Olga Bernad hi han contribuït amb el text “SomArt: educación artística a través del arte” al catàleg d’art “El cuerpo de los espíritus. Representación del cuerpo en el arte negroafricano, planteamientos decoloniales en educación artística”, coordinat per Alfonso Revilla de la Universitat de Saragossa. Aquest capítol és resultat de la fase etnogràfica del projecte Recercaixa “Diversitat cultural i igualtat d’oportunitats a l’escola” i recull els resultats del projecte SomArt, portat a terme a l’escola Jaume Vicens Vives de Roses.Captura de Pantalla 2024-03-31 a las 11.40.30

Read More

Les professores Núria Llevot i Olga Bernad han realitzat una estada Erasmus Formació, del 12 al 16 de febrer, acollides pel  Dipartimento di Scienze della Formazione de la Università RomaTre (Roma). Una de les activitats i sessions de treball ha estat la visita al Museo della Scuola e dell’Educazione “Mauro Laeng” amb el seu director Lorenzo Cantatore. Aquesta és la institució museística italiana més antiga dedicada a la història de la pedagogia, l’escola i l’educació. El seu nucli original data de 1874.

IMG_8018

Read More

Captura de Pantalla 2024-01-19 a las 10.34.12Captura de Pantalla 2024-01-19 a las 10.34.24

Read More

Captura de Pantalla 2023-12-08 a las 10.28.41

Read More

Captura de Pantalla 2023-11-22 a las 17.58.47

Read More

Des de l’àrea de THE de Pedagogia i el grup GR-ASE el dimecres 15 de novembre es va realitzar una Jornada que va comptar amb una conferència inaugural per part del professor Sergio Andrés Cabello de la Universitat de la Rioja, així com una taula rodona amb Àngel Fondevila (Fundació Paco Puerto), Àngels Torrelles (Federació d’Associació de Veïns), Beau Cejour (Universitat de Lleida) i Àngels Pascual (Centre de Formació d’Adults Segrià) en les que es van explicar quins éren els reptes principals de la formació durant l’etapa adulta, especialment del col·lectiu immigrant, així com van identificar les estratègies i actuacions necessàries per poder fer-hi front. Activitat que va comptar amb la presència d’unes 90 persones entre estudiants i professionals del sector.

 

aed8c4fb-32b2-4df2-be13-b3bd540e5b06

Read More

La Taula de Salut Mental de Lleida-Segrià ha encarregat al GRASE un estudi que permeti descriure la situació en l’àmbit de l’habitatge en el col·lectiu de persones amb problemes de salut mental a la comarca del Segrià. Més enllà de la part descriptiva, es  pretén aportar unes recomanacions tècniques que permetin orientar les polítiques i els serveis d’habitatge que es dirigeixen a aquest grup de població. L’estudi, finançat per la Diputació de Lleida, tindrà una durada de 18 mesos i té com a investigador principal al Dr. Xavier Miranda.

D’altra banda, la Dra. Carolina Blàvia i el mateix Xavier Miranda formen part de l’equip que durà a terme el projecte “Los crímenes de honor como violencia de género: delineamiento de un estatuto jurídico-asistencial protector en España (HONGEN)”, otorgat pel Ministerio de Ciencia e Innovación i liderat per la Dra. Carolina Villacampa i el Dr. Marc Salat.

pexels

Read More

Irimia Cerviño Abeledo, membre del GRASE,  va defensar la seva tesi doctoral. El treball, “Construir la convivencia desde la interculturalidad en las escuelas españolas de educación primaria” analitza la diversitat cultural en els centres d’educació primària espanyols, les relacions interètniques  i la convivència intercultural.

La qualificació final fou d’excel·lent cum laude. Tot el GRASE la felicita per aquest èxit.

Foto tesi Irimia

Read More

A Carolina Blàvia, col·laboradora del GRASE, li ha estat atorgat l’ajut d’investigació en la categoria de quart món. El projecte d’investigació titulat  “Sostre i alimentació: itineraris, circuits i estratègies de les persones en situació de vulnerabilitat”  té com a finalitat conèixer les diverses estratègies de les persones en situació de vulnerabilitat en la cobertura de les seves necessitats, esbrinar els circuits que realitzen i saber quines dificultats d’accés afronten i com aconsegueixen anar endavant. El projecte el realitzarà conjuntament amb la professora associada del grau de Treball Social, Imma Moré i es realitza amb el suport de dues entitats socials de Lleida, les Llars del Seminari i El Palet (Banc d’aliments).Captura de Pantalla 2023-05-24 a las 11.42.56

Read More