Premi BATEC 2019 per al GRASE i el GREDI (projecte Recercaixa 2015).

L’obra “Escola i Diversitat Cultural a Catalunya. Evolució, situació i reptes de futur”, ha estat la guanyadora del 19è Premi Batec a la recerca i innovació que convoca la regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes de l’Ajuntament de Lleida. Es tracta d’un estudi de recerca aplicat a l’educació que parteix de la realitat de l’increment notable de la diversitat cultural a les aules de Catalunya a partir dels anys 90, amb l’arribada d’alumnat d’origen estranger.

Els autors de l’obra són Jordi Garreta, Núria Llevot, Olga Bernat, Rosa Benabarre i Àngels Torrelles del grup de Recerca Gr-ASE, “Anàlisi Social i Educativa” i també Assumpta Aneas del Grup de recerca GREDI, “En Educació Intercultural” de la UB. L’obra aborda des d’una perspectiva interdisciplinària i metodològicament plural l’evolució i la situació actual de les polítiques respecte a la diversitat cultural en els centres escolars de Catalunya; analitza els discursos de l’administració i dels responsables dels centres d’infantil i primària respecte a la diversitat cultural i la seva relació amb la igualtat d’oportunitats i descriu i analitza les actuacions que es realitzen per atendre i treballar amb tot l’alumnat de diversitat cultural i millorar les oportunitats educatives en els centres educatius.

PHOTO-2019-12-14-00-17-27