GR-ASE al Seminari “Las fronteras del mundo” (Tijuana).

20140514_172022

Els dies 12 i 13 de maig de 2014 es realitzà a El Colegio de la Frontera Norte de Tijuana (Mèxic) el seminari internacional “Las fronteras del mundo” en el que es presentaren diferents ponències sobre la immigració, la frontera i els papers de les associacions formades per persones d’origen estranger. A més de ponències sobre la realitat de Mèxic, Bolívia, Argentina i Estats Units d’Amèrica, des del GR-ASE es presentà una anàlisi de la situació espanyola a partir de dades recopilades en el projecte “Asociacionismo e inmigración africana: funciones latentes y manifiestas” (Ministerio de Ciencia e Innovación; CSO2008-01122/SOCI).

En el cas espanyol es destacà l’evolució realitzada per la immigració en els darrers 20 anys, la paral·lela evolució de l’associacionisme de persones d’origen africà, els diferents graus de consolidació de la xarxa associativa, així com la diversitat de rols que aquestes organitzacions i els seus liders juguen.

Es pot escoltar la ponència i la primera sessió del seminari a: http://youtu.be/Yhl_-GeJ_D8