13 de maig – Seminari “Imaginar l’altra: gènere i alteritat cultural”

seminari3_dones_programa

El proper 13 de maig de 2019 el Grup de Recerca en Anàlisi Social i Educativa de la UdL (GRASE) repren la col·laboració formativa amb el CIEMEN i organitza el III Seminari universitari en feminismes, identitats i drets col·lectius amb l’activitat “Imaginar l’altra: gènere i alteritat cultural” a la Universitat de Lleida. El seminari és obert a tots els públics i tindrà lloc a l’aula 0.17 – planta principal de l’edifici del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida al Campus de Cappont.

L’activitat de formació comptarà amb la participació i docència de dues expertes acadèmiques en aquest camp, la Dra. Gemma Torres, historiadora, professora de la Universitat de Barcelona i membre del Grup de Recerca d’Estudis Històrics Internacionals. I la Dra. Mònica Rius, UNESCO Chair Women, Development and Cultures i professora del MA Construcció i Representació d’Identitats Culturals.

La jornada concentrarà la seva atenció en una reflexió crítica sobre la construcció de les identitats i la diferència, en relació, és clar, primordialment, a la qüestió de gènere: què és la diferència i quines són les relacions entre les identitats nacionals/culturals i de gènere. La primera part del seminari ens servirà per emmarcar també la sessió de la tarda, que ens oferirà una aproximació des de la literatura i el cinema a aquesta imaginació de les identitats, sobretot, en perspectiva de gènere.

L’activitat és gratuïta i oberta a tots els públics prèvia inscripció, enviant un correu electrònic amb les vostres dades bàsiques (nom, cognoms; correu electrònic i telèfon de contacte; i institució, departament, lloc de treball o entitat de la que es forma part. Us preguem també que ens indiqueu en termes orientatius el vostre nivell formatiu, d’especialització o de coneixements generals en gènere i feminismes) a: mlladonosa@geosoc.udl.cat

La inscripció finalitza el 6 de maig. Places limitades a l’aforament de la sala. Es lliurarà certificat d’assistència.