XXIII JORNADES D’HISTÒRIA DE L’EDUCACIÓ Educació i desenvolupament rural als segles XIX i XX Terres de Lleida, del 25 al 27 d’octubre de 2018

Des de la Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) i la Coordinació d’Estudis i Innovació de l’Escola Rural (CEIER) de la Universitat de Lleida han convocat conjuntament la XXIII edició de les Jornades d’Història de l’Educació, que tenen un caràcter internacional i es celebren a Lleida del 25 al 27 d’octubre de 2018 amb part dels membres de l’equip Gr-ASE com a comitè científic, organitzatiu i col·laborador.

Els continguts de les Jornades s’han estructurat en els següents eixos relacionats amb la temàtica indicada des d’una perspectiva històrica:

1)    La funció social i cultural de l’escola primària i la formació bàsica en els petits municipis: escoles, mestres, grups de renovació pedagògica, paper dels municipis.

2)    La formació tècnica i professional i l’educació superior en el desenvolupament i el progrés del món rural a l’època contemporània.

3)    El cooperativisme i el sindicalisme agrari i les propostes socioeducatives no formals: centres culturals, revistes, cursos, etc.

4)    Recerca i docència en Història de l’Educació (historiografia, recerca, didàctica i innovació docent en història de l’educació).

Programa amb conferències, comunicacions, taula rodona, síntesis d’un projecte europeu, presentació de dos llibres sobre la temàtica (en suport escrit i on line) entre altres activitats. Els més de 60 assistents formen part de diferents universitats i països i estan molt relacionats/des amb la temàtica. Per disposar de més informació es pot entrar al díptic o bé anar a l’enllaç de: http://www.pip.udl.cat/xxiiijornades/

Captura de pantalla 2018-10-24 a las 13.21.05Captura de pantalla 2018-10-24 a las 13.21.31Captura de pantalla 2018-10-24 a las 13.21.41