Seminari Dones i drets polítics

El proper dijous 7 de juny de 2018 el Grup de Recerca en Anàlisi Social i Educativa de la UdL (GRASE) reprenem la col·laboració formativa amb el CIEMEN i organitzem el II Seminari universitari sobre drets col·lectius i feminismes amb el seminari “Dones i drets polítics”. N’adjuntem el programa en jpg i pdf.

L’activitat és oberta a tots els públics i tindrà lloc a la Sala de videoconferències – planta principal de l’edifici del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida al Campus de Cappont.

El seminari de formació comptarà amb la participació i docència de dues expertes acadèmiques en aquest camp, la Dra. Tània Verge professora del Departament de Ciència Política de la Universitat Pompeu Fabra. I la Dra. Jule Goikoetxea professora del Departament de Ciència Política de la Universitat del País Basc.

El seminari concentrarà la seva atenció en termes d’anàlisi social en la comprensió dels biaixos de gènere en la participació i la representació política; i treballarem en el coneixement de les eines per a un enfocament de gènere en les polítiques públiques.

Així mateix, desenvoluparem una reflexió conjunta des de la teoria feminista de l’Estat i la revisió dels drets socials, polítics i econòmics en aquest marc, sense oblidar la qüestió dels anomenats grups minoritaris en el nostre context social, i en relació amb el reconeixement de drets.

La recerca de Verge s’especialitza en el gènere i la política, concretament en les relacions de poder de gènere en la participació política i social així com en l’adopció i la implementació de les polítiques d’igualtat. Ha estat consultora i formadora en gènere de diferents institucions, fundacions i organitzacions socials i polítiques i té una àmplia experiència en l’elaboració de plans d’igualtat. Des del 2014 és la directora de la Unitat d’Igualtat de la UPF. És activista feminista de diversos col·lectius.

Goikoetxea formada a la Universitat de Cambridge i la Universitat del País Basc (UPV-EHU), va obtenir el doctorat en Filosofia i ha estat investigadora associada de la Universitat de Londres, Edimburg i Lancaster. Ha treballat com a investigadora postdoctoral a la Universitat de Cambridge al Regne Unit i la Universitat de Queen’s al Canadà. És directora del Màster en Governança i Estudis Polítics de la UPV-EHU i activista feminista.

El seminari és gratuït i obert a tots els públics prèvia inscripció, enviant un correu electrònic amb les vostres dades bàsiques (nom, cognoms; correu electrònic i telèfon de contacte; i  institució, departament, lloc de treball o entitat de la que es forma part. Us preguem també que ens indiqueu en termes orientatius el vostre nivell formatiu, d’especialització o de coneixements generals en gènere i feminismes) a: mlladonosa@geosoc.udl.cat

La inscripció finalitza el 3 de juny.
Places limitades a l’aforament de la sala.
Es lliurarà certificat d’assistència.

seminari_dones_programa