L’Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la Universitat de Lleida concedeix tres ajudes per projectes de cooperació internacional a membres del GRASE

Aquest mes de maig s’han concedit tres ajudes, des de l’ODEC-UdL, a Núria Llevot i a MaPaz López de l’equip de GRASE per a portar a terme projectes de cooperació internacional. El primer coordinat per Núria Llevot, és un projecte de “Cooperació interuniversitària. Migracions internacionals, recerca i docència”. En aquest estudi es preten enfortir i mantenir la recerca universitària entre la Universitat Cheik Anta Diop de Dakar (UCAD, Senegal) i la UdL que ja porten anys cooperant en temes similars i recerques conjuntes sobre migracions internacionals, especialment en l’àmbit rural així com participar en la implementació d’un màster on line conjunt i possibilitat de realitzar estades per part d’estudiants de doctorat.

El segon coordinat per MaPaz López, “Growing in the diaspora”, consisteix en la creació d’un hort al Marist Center for Migrants (a Tailàndia) i té com a pilars l’ecologia i el desenvolupament sostenible. Aquest projecte es desenvoluparà a l’estiu de 2017 al centre de Samut Sakhon a Bangkok i els dinamitzadors seran quatre alumnes del Grau d’Eudcació Social que després faran difusió als graus de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social durant el curs 2017/18.

Per altra banda, també s’ha atorgat un projecte d’ajuda al Quart Món, d’ODEC UdL, sobre “Els gitanos de Lleida: passat, present i futur” a Jordi Garreta. Estudi que té com objectiu analitzar la situació econòmica i cultural dels gitanos de les comarques de Ponent per destacar el més positiu d’un grup de persones que sovint es percebut com a marginal i conflictiu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAodec