Nova publicació: Familias y escuelas. Discursos y prácticas sobre la participación en la escuela

PI00323801Alguns membres del grup del GRASE en col·laboració amb altres investigadors de les universitats de Saragossa, Illes Balears i La Rioja acaben de publicar (febrer de 2017) el llibre “Familias y escuelas. Discursos y prácticas sobre la participación en la escuela” a edicions Piràmide de Madrid. Es tracta d’un anàlisi teòric i empíric de les temàtiques centrals en el coneixement i estudi de la participació de les famílies en els centres educatius.

Aquesta doble perspectiva de revisió teòrica sobre cada temàtica, a més les aportacions de major actualitat que realitzen els autors a partir d’un estudi propi conjunt, permeten que el text sigui interessant per a investigadors, a la vegada que per presents i futurs docents que treballen sobre la participació de les famílies en els centres de primària i de secundària.

Aquest llibre realitza un anàlisi, de forma interdisciplinar, des de diferents vessants:

- Analitzant les definicions de participació des dels diferents agents educatius,
- Estudiant els canals de comunicació existents i la utilització que se’ls hi dóna
- Exposant l’evolució dels consells escolars i les associacions de mares i pares de famílies, així com les seves fortaleses i debilitats
- Presentant la diversitat d’actituds i de maneres de fer respecte a la implicació familiar que existeix entre els docents
- Recollint les perspectives de les famílies
- Proposant activitats de dinamització per la participació de les famílies
- Construint canals de comunicació
- Replantejant el paper dels professionals socials externs als centres

Podeu trobar el llibre a http://www.edicionespiramide.es/libro.php?id=4902837