Presentem la guia i taller sobre diversitat religiosa a Catalunya

Des del Grup de recerca Anàlisi Social i Educativa GRASE de la UdL i des de la Direcció d’Afers Religisos de la Generalitat el proper dia 5 de juliol de les 11 a les 13h a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social, aula 2.12, presentarem la guia i el taller sobre la diversitat religiosa a Catalunya.

- Tu què creus? és un joc de taula que té per objectiu donar a conèixer la Guia per al respecte a la diversitat de creences als centres educatius entre els professionals de l’àmbit de l’ensenyament.

tu que creus_

El joc va formulant preguntes des de diverses perspectives:

Què faries tu? Bones pràctiques relatives al respecte a la diversitat religiosa

Què pots respondre? Respostes a estereotips i prejudicis

Què diu la llei? Situacions previstes en les lleis Què creuen?

Coneixements sobre les diverses religions presents a Catalunya

Què tal, família? Gestos i accions per facilitar l’entesa i la comunicació

El joc és cooperatiu, de manera que els jugadors han d’aconseguir que tots els equips situïn alguna peça al centre del taulell. La dinàmica afavoreix el debat entre els participants i la consulta de la guia per respondre les qüestions plantejades.

- Tots els participants són obsequiats amb un exemplar de la guia. Continguts de la guia.

La publicació, amb un caràcter eminentment pràctic, s’ha estructurat en quatre apartats acompanyats de cinc annexos. Inicialment trobem la presentació i la descripció del marc jurídic relatiu als drets de llibertat religiosa i a l’àmbit educatiu. A continuació, s’indiquen els principis d’actuació que garanteixen el respecte i la igualtat entre totes les persones. Al darrer apartat es presenten recomanacions sobre les qüestions més habituals de consulta: les festes religioses en els centres, el vestuari i l’ús de símbols, l’alimentació als menjadors escolars, les matèries del currículum escolar i el dol.

En forma d’annexos, la guia ofereix també una recopilació de les referències legals més importants, un recull de fitxes de les diverses confessions presents a Catalunya, un quadre resum de les fitxes, un calendari interreligiós i un apartat de recursos a tenir en compte per aprofundir en alguns dels temes als quals la guia fa referència.

Esteu tots i totes convidats/des!