Nou projecte “Cooperació interuniversitària. Migracions internacionals: recerca i docència”

Des de l’Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la UdL, i per l’any 2016, s’ha concedit el finançament i suport pel projecte “Cooperació interuniversitària. Migracions internacionals: recerca i docència”, projecte impulsat per Núria Llevot Calvet, Jordi Garreta Bochaca, Jordi Domingo Coll, Olga Bernad Cavero i Carme Molet Chicot del Grup GR-ASE.

El Senegal és un país emissor d’emigració cap a Europa i això està tenint impactes socials, econòmics, culturals…; al mateix temps Espanya és un país que en els darrers anys ha estat el major receptor d’immigració d’Europa, amb tots els impactes que això ha i està tenint. Seguint el fenomen hi ha investigadors/docents que han tendit a centrar-se en estudiar l’evolució i els múltiples impactes de la immigració a la seva societat, no prenent massa en compte el que succeeix més enllà i no centrant la recerca en l’impacte d’aquestes migracions en la societat rural d’origen i de destí.

El projecte que es presenta és la continuïtat de projectes anteriors més centrats en l’intercanvi de docents i l’edició de materials per l’estudiantat. En aquesta ocasió, donada l’experiència d’anys anteriors, s’aposta pel recolzament a la recerca que estan fent els investigadors senegalesos i la difusió, de forma comparada amb el que es realitza a Espanya, del seu treball. El projecte proposa l’organització d’un seminari de treball internacional a Lleida, al gener del 2017, on s’exposin els texts elaborats en el projecte anterior en el que es convidarà a participar a investigadors de diferents universitats i, si fos possible mitjançant la consecució d’ajudes, d’altres països així com estudiants de màster i doctorat de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, fet que permetrà la transferència de coneixement a persones interessades en el tema. A més, el seminari permetrà detectar necessitats en recerca i col·laboració en el camp de les migracions internacionals i l’ajuda al desenvolupament i el codesenvolupament.

Així com s’impartiria docència a un màster internacional de Dakar Migrations Internationales. Développement et Relations Interculturelles (MIRI) durant una setmana, al mes de febrer de 2017, que s’està portant a terme des de el curs 2012-13 i que agrupa professorat de la Universitat i de fora, especialitzat sobre aquesta temàtica. Es pot ampliar la informació a la següent web: http://ipdsr.ucad.sn/images/Annonces/formationcertifcative_miri%202_2014-2015.doc