1 de març seminari: Diversitat cultural i religiosa en els centres educatius de Catalunya

triptic SEMINARI 1 DE MARC ̧_Página_1

Des de l’inici de la democràcia, però especialment a partir dels anys noranta, el reconeixement de la diversitat cultural i religiosa en l’escola pública de Catalunya ha estat cada vegada més evident. Malgrat això, encara es poden detectar mancances (alhora que experiències innovadores) i, creiem, que existeix un decalatge entre els discursos i les pràctiques als centres. Amb aquest plantejament, van pretendre conèixer el que s’estava fent en els centres escolars del territori català respecte la diversitat cultural i religiosa, detectar experiències innovadores i aprofundir en elles.

Per dur-ho a terme el grup coordinat per Núria Llevot (Jordi Garreta, Anna Mata, Ramon Julià, Jordi Domingo, Carme Molet i Olga Bernad) ens vam plantejar una metodologia mixta: una primera fase d’enquestes a representants d’escoles i una segona, utilitzant entrevistes en profunditat, d’aprofundiment en experiències interessants que s’haguessin detectat en l’enquesta; especialment en centres que s’han caracteritzat per treballar i tenir en compte aquestes diferències culturals i religioses. L’extern, l’estrany, l’altre, han d’entrat dins l’escola. L’escola ja no es pot mantenir al marge del que succeeix fora i es dibuixen noves complicitats, noves maneres de gestionar el nou paradigma que va sorgint. Ho hem pogut explorar en la recerca i, de tot això, en parlarem al seminari que presentem el dia 1 de març i que és fruit de la recerca que ha durat aproximadament un any (recentment finalitzada aquest gener de 2016).

El seminari tindrà lloc el dimarts 1 de març de 2016 de 10,30 a 14,00 a la sala de juntes de la Facultat d’Educació Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, al campus de Cappont. L’accés al seminari és obert. Si es vol obtenir un certificat d’assistència,  llavors la inscripció és necessària.  La inscripció prèvia (amb un cost de 3 euros) es pot fer a través del link de la UdL per a congressos i jornades: https://seuelectronica.udl.cat/pagaments.php

triptic SEMINARI 1 DE MARC ̧_Página_3triptic SEMINARI 1 DE MARC ̧_Página_4